compostela weergeven op een grotere kaart

dinsdag 24 mei 2011

maandag 23/5/2011 - Labacolla - Santiago de Compostela

Kathedraal van Santiago
Nog 10km te gaan en we zijn op onze eindbestemming.
We slapen vndaag wat langer en ontbijten samen met Andre en Magda.
Rond 8 uur starten we: We passeren het punt waar normaal de pelgrims stoppen voor ze Santiago binnenlopen : Monte de Gozo. Hier staat ook een herdenkinsmonument voor paus Johannes Paulus II omdat hij daar blijkbaar eens een bezoek heeft gebracht en zou verwezenlijkt hebben dat hier heel wat overnachtingsplaatsen voor pelgrims erbij kwamen.
We zien Santiago al liggen en lopen de voorstad binnen
Om 10 hr is het dan zo ver we staan voor de kathedraal. We hebben het gehaald.
Op het plein aankomend was het wel een raar zicht want er kamperen blijkbaar een groot aantal protestjongeren met hun tentje - echt geen zicht.
We gaan dan naar het bureau voor de pelgrims om onze Compostela te halen - lees : ons diploma
Moeten bijna een uur aanschuiven. We laten nog een fotocopie nemen want dan kunnen we vanavond in de parador gratis eten als we bij de 10 eerste zijn.
Om af te sluiten gaan we nog naar de pelgrimsmis om 12 hr met Magda en Andre.
Dan duiken we het stadje in op zoek naar een paar souvenirs.
En zoals gezegd eten we vanavond gratis in de parador.
Mijn ventje gaat morgen nog door naar Finestra - nog een 100 km verder. Hij wil dit in 2 dagen doen.
Ik blijf bij Magda en Andre.
Mijn doel is bereikt : het halen van Santiago De Compostela
Het is goed geweest.
Een aanrader voor eenieder die van wandelen en van de natuur houdt.
Christa

2 opmerkingen:

  1. Proficiat voor beiden! Ik kijk al uit naar onze eerste gezamenlijke wandeltocht op Belgische bodem. Het onderwerp 'Compostella' zal er ongetwijfeld het hoofdthema zijn.

    Ik weet bij wie ik moet aankloppen als ik zelf (ooit) begin aan deze tocht.

    Nu nog een veilige thuiskomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Christa en Eddy, proficiat met jullie puike prestatie. Jullie tocht zag er fantastisch uit. Geniet nog maar eventjes voort... van de rust nu.
    Tot binnenkort
    je collega,
    Lieve

    BeantwoordenVerwijderen